Ana içeriğe atla

TÜRK ORTODOKS KİLİSESİ

İMAM HATİP DERSLERİM 

TÜRK ORTODOKS KİLİSESİ

1. İstiklal Savaşı sırasında Yunanlılardan yana tavır koyan Fener Rum Patrikhanesine karşı Türk Ortodoksları tarafından kurulmuştur. 1922 yılında Kayseri’de kurulan Türk Ortodoks Kilisesi, 1924 yılında merkezini Galata’daki Panaiya Kilisesi’ne nakletmiştir.

2. Lozan Barış Görüşmelerinin sonunda bu kilise mensupları 1923 yılında Nüfus Mübadelesi (Türkiye’de yaşayan Rumlar ile Yunanistan’da yaşayan Müslümanların Değişimi) kapsamında zorunlu olarak Yunanistan’a göçmek zorunda kalmışlardır.

3. Türk Ortodoks Kilisesi kurucusu ve 1884 yılında Yozgat’ın Akdağmadeni ilçesinde doğmuş olan Papa Eftim (Gerçek ismi Pavli Karahisaroğlu’dur. Soyadı kanunundan sonra Zeki ERENEROL), İstiklal Mücadelesinde Türkiye’nin yanında yer almıştır. Bu tutumu nedeniyle Fener Rum Patrikhanesi ile arası açılmış, aforoz edilmiş ve bu da onun bağımsız bir kilise kurmasına sebep olmuştur.

4. Türk Ortodoks Kilisesi’nin, temel inanç konularında Ortodoks Kilisesi’yle aynı olduğu görülse de bazı ritüel ve uygulamalarda kendine özgü tarafları vardır;

Ø    Türk Ortodoks Kilisesi’nin ayin dili Türkçedir.

Ø    İsim ve soy isimlerinde Türkçeyi kullanırlar.

Ø    Ruhban sınıfında yer alabilmek için babanın/dedenin Türk Ortodoks olması şarttır.

Ø    Ruhban sınıfında olanların tamamı evlenebilir.

Ø    Ruhban sınıfına mensup olanlar, sakal bırakmazlar.

5. Arap alfabesiyle yazılan Türkçeye “Osmanlı Türkçesi” denildiği gibi; Yunan alfabesi ile yazılmış olan Türkçe’ye de “Karamanlıca” veya “Karamanlı Türkçesi” denilir. Türk Ortodoks Kilisesi mensupları Karamanlıca denilen bu dilde birçok eser vermiştir.

Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

İMAN VE İSLAM

 İMAN VE İSLAM Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet 1.                Allah’a ve Hz. Muhammed’e karşı inancımızı ifade ettiğimiz ve inancın özü olarak nitelendirilen ifadelere   “ Kelime-i Tevhid”  ve “Kelime-i Şehadet” ismi verilir.  Şayet bir kimse bu sözleri kalben söylerse (dil ve kalp) Müslüman olur. Kelime-i Tevhid 1.                “La İlahe illallah. Muhammedun Rasulullah. (Allah’tan başka ilah yoktur. Muhammed, Allah’ın Rasulüdür)”   ifadesi kelime-i tevhid deyince anlaşılan lafızlardır. Bu sözü söylemiş olan kimse  Allah’ın tek ilah olduğunu ve Hz. Muhammed’in onun kulu ve elçisi olduğunu   kabul etmiştir. 2.                İslam dini, tevhid dinidir;   tek olan Allah’a inanç duyma dinidir.   Tevhid ’in zıddı ise şirktir.   Şirk, Allah’ı ortak koşmak manasına gelmektedir.  3.                Müslümanlar şirkten uzak durmalıdırlar ki bunun için   kelime-i tevhid-i sık sık tekrar etmeliler ve hayatlarına tatbik etmelidirler;   Yüce Allah’ın var olduğunu, bir olduğunu ve her şeyin

İBADET VE İNSAN

İBADET VE İNSAN 1.                İmanın Göstergesi İbadet 1-               İnanmak ve tasdik etmek manasına gelen  iman etmek,  Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere (hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine) inanmak  manasına gelmektedir.  2-               Teslim olmak manasına gelen   ibadet,  Allah’a kul olmak   demektir. 3-               Kainattaki bütün varlıkların var olma sebebi Allah’tır.   Yani bütün varlıklar, varoluşlarını Allah’a borçludurlar.  O halde onlarda sonsuz bir bağlılıkla Allah’a itaat etmelidirler.  Bu hususta Allah  “Allah’ın yarattığı şeyleri görmüyorlar mı? Onların gölgeleri Allah’a secde ederek ve tevazu ile boyun eğerek sağa-sola dönmektedir”  buyurmaktadır.  4-               Dünyada var olan her bir varlığın bir amacı vardır.   Bu hususta Allah  “Biz gökleri, yeri ve bunlar arasındakileri oyun olsun diye yaratmadık”  buyurmaktadır.  Bu canlılar içerisinde insan da vardır ki onun da dünyada bir görevi vardır.   Allah

KUR'ÂN-I KERİM'İ DOĞRU VE GÜZEL OKUMA: TECVİD (1. VE 2. HAFTA)

KUR'ÂN-I KERİM'İ DOĞRU VE GÜZEL OKUMA: TECVİD  HARFLERİN MAHREÇLERİNİN TELAFFUZU 1- Kur’ân-ı Kerim’in  kendine has usulü ve fonetiği  vardır. Buna uygun olarak okunması için ise  harflerin mahreçlerini tam ve doğru olarak telaffuz etmek  gerekir. Bu yüzden Müslümanlar, Kur’ân da harflerin mahreçleri hususunda ki eğitime önem vermişler ve  tashih-i huruf ismi verilen eğitim yöntemini  geliştirmişlerdir. 2- Tashih-i huruf dersi  fem-i muhsin  ismi verilen kişiden alınmalıdır. 3- Kur'ân harflerinin   mahreç bölgesi üçtür; Dil (diş/damak), Dudak, Boğaz. 4- Mahreç bölgelerinden boğaz,  kendi içerisinde boğazın ağza yakın olan kısmı (çıkan harfleri غ خ), boğazın orta kısmı (çıkan harfleri ح ع) ve boğazın ağza uzak olan kısmı (çıkan harfleri ا ه)  şeklinde 3 bölüme ayrılmaktadır. 5- Mahreç bölgelerinden olan  dudak bölgesinden ise üst ön dişlerin ucu ile alt dudağın içinin ısırılmasıyla ف, dudakların öne toplanmasıyla و, dudakların normal halindeyken kuvvetlice kapanmasıyla ب ve d