Ana içeriğe atla

HARFLERİN OKUNUŞU (2.HAFTA)

HARFLERİN OKUNUŞU
1- Harekeler: Üstün, Esre, Ötre
1- Kur’ân-ı Kerim’in harflerinin tamamı sessiz harftir. Bu nedenle okunabilmesi için sesli harf görevi gören harfin altında ve üstünde harekeler ismi verilen işaretler yer almaktadır. Bunlar üç tanedir; 
ØFetha (Üstün); ince sese e-a arası kalın sese ise –a sesi verir. (Harfin üzerinde tek çizgi halinde). Dudaklar normal halinde söylenir. Harflerin fethalı okunuşu;
Örnek1;


Ø
Kesra (Esre); ince sese -i sesi kalın sese ise -ı-i arası ses verir. (Harfin altında tek çizgi halinde). Dudaklar geride söylenir. Harflerin kesralı okunuşu;

Örnek1;

ØDamme (Ötre); ince sese u-ü arası, kalın sese ise u sesi verir. (Harfin üzerinde kurdele halinde bulunur. Dudaklar önde söylenir. Harflerin dammeli okunuşu; 

Örnek1;

2- Harflerin Cezmli Okunuşu
1- Kendisine sükun denilen ve bulunduğu harfi sakin haline getiren (bulunduğu harfe de sakin harf denir) cezm işareti, harfin üzerine ufak bir yuvarlak olarak bulunur ve harflerin birbirine bağlanmasını sağlar. Üzerinde bulunduğu harfin ise sakin okunmasını sağlar.
2- Cezmli harf okunurken üzerinde kısa bir süre beklenir. 
Harflerin cezmli okunuşu;
Örnek1;

3- Harflerin Şeddeli Okunuşu
1- Harflerin üzerinde ufak tarağın dişi gibi bir şekilde bulunur. Görevi; üzerinde bulunduğu harfi 2 defa okutmaktır. 2 defa okunan harfin birincisi sakin, ikincisi ise harekeli olarak okunur.
2- Şeddeli olan harfin okunması esnasında birinci sesten sonra ufak bir bekleme (belli-belirsiz) yapılır ve ikinci sese geçilir. Harflerin şeddeli okunuşu;

Örnek 1; 

4- 
Tenvin
1- Kelimenin sonunda cezmli nun sesi verir.
2- İki üstün, iki esre ve iki ötre olmak üzere toplam 3 çeşidi bulunmaktadır.
3- Arapça da sadece isimlerin sonuna gelir.

4.1- İki Üstün
1- Harfin üzerinde iki tane altlı üstlü duran üstün gibi yazılır.
2- ة - ء  harfleri dışında elif harfi desteğiyle yazılır.
3- İnce harflere en-an arası ses verirken kalın harflere ise an sesi verir.

Örnek 1; 

Okumaya Çalışalım; 


Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

İMAN VE İSLAM

 İMAN VE İSLAM Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet 1.                Allah’a ve Hz. Muhammed’e karşı inancımızı ifade ettiğimiz ve inancın özü olarak nitelendirilen ifadelere   “ Kelime-i Tevhid”  ve “Kelime-i Şehadet” ismi verilir.  Şayet bir kimse bu sözleri kalben söylerse (dil ve kalp) Müslüman olur. Kelime-i Tevhid 1.                “La İlahe illallah. Muhammedun Rasulullah. (Allah’tan başka ilah yoktur. Muhammed, Allah’ın Rasulüdür)”   ifadesi kelime-i tevhid deyince anlaşılan lafızlardır. Bu sözü söylemiş olan kimse  Allah’ın tek ilah olduğunu ve Hz. Muhammed’in onun kulu ve elçisi olduğunu   kabul etmiştir. 2.                İslam dini, tevhid dinidir;   tek olan Allah’a inanç duyma dinidir.   Tevhid ’in zıddı ise şirktir.   Şirk, Allah’ı ortak koşmak manasına gelmektedir.  3.                Müslümanlar şirkten uzak durmalıdırlar ki bunun için   kelime-i tevhid-i sık sık tekrar etmeliler ve hayatlarına tatbik etmelidirler;   Yüce Allah’ın var olduğunu, bir olduğunu ve her şeyin

İBADET VE İNSAN

İBADET VE İNSAN 1.                İmanın Göstergesi İbadet 1-               İnanmak ve tasdik etmek manasına gelen  iman etmek,  Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere (hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine) inanmak  manasına gelmektedir.  2-               Teslim olmak manasına gelen   ibadet,  Allah’a kul olmak   demektir. 3-               Kainattaki bütün varlıkların var olma sebebi Allah’tır.   Yani bütün varlıklar, varoluşlarını Allah’a borçludurlar.  O halde onlarda sonsuz bir bağlılıkla Allah’a itaat etmelidirler.  Bu hususta Allah  “Allah’ın yarattığı şeyleri görmüyorlar mı? Onların gölgeleri Allah’a secde ederek ve tevazu ile boyun eğerek sağa-sola dönmektedir”  buyurmaktadır.  4-               Dünyada var olan her bir varlığın bir amacı vardır.   Bu hususta Allah  “Biz gökleri, yeri ve bunlar arasındakileri oyun olsun diye yaratmadık”  buyurmaktadır.  Bu canlılar içerisinde insan da vardır ki onun da dünyada bir görevi vardır.   Allah

KUR'ÂN-I KERİM'İ DOĞRU VE GÜZEL OKUMA: TECVİD (1. VE 2. HAFTA)

KUR'ÂN-I KERİM'İ DOĞRU VE GÜZEL OKUMA: TECVİD  HARFLERİN MAHREÇLERİNİN TELAFFUZU 1- Kur’ân-ı Kerim’in  kendine has usulü ve fonetiği  vardır. Buna uygun olarak okunması için ise  harflerin mahreçlerini tam ve doğru olarak telaffuz etmek  gerekir. Bu yüzden Müslümanlar, Kur’ân da harflerin mahreçleri hususunda ki eğitime önem vermişler ve  tashih-i huruf ismi verilen eğitim yöntemini  geliştirmişlerdir. 2- Tashih-i huruf dersi  fem-i muhsin  ismi verilen kişiden alınmalıdır. 3- Kur'ân harflerinin   mahreç bölgesi üçtür; Dil (diş/damak), Dudak, Boğaz. 4- Mahreç bölgelerinden boğaz,  kendi içerisinde boğazın ağza yakın olan kısmı (çıkan harfleri غ خ), boğazın orta kısmı (çıkan harfleri ح ع) ve boğazın ağza uzak olan kısmı (çıkan harfleri ا ه)  şeklinde 3 bölüme ayrılmaktadır. 5- Mahreç bölgelerinden olan  dudak bölgesinden ise üst ön dişlerin ucu ile alt dudağın içinin ısırılmasıyla ف, dudakların öne toplanmasıyla و, dudakların normal halindeyken kuvvetlice kapanmasıyla ب ve d