Ana içeriğe atla

EBU HUREYRE

İMAM HATİP DERSLERİM

EBU HUREYRE

1.  Müslüman olmadan önceki ismi “Abdüşşems” idi. Müslüman olduktan sonra “Abdurrahman” adını almıştır.

2.  Bir gün elbisesinin içinde bir kediyi bir yere doğru götürüyordu. Onu bu şekilde göre Hz. Muhammed “O nedir?” diye sordu. Bunun üzerine Abdurrahman “Kedi” diye cevap verdi. Bunun üzerine Hz. Muhammed ona “Ebu Hureyre (Kedicik Babası)” diye takıldı ve hep bu isim ile anıldı. Bu isim ile kendisine seslenilmesinden hoşlanırdı.

3. Hicri 7. Yüzyılda Müslüman olan Ebu Hureyre Ashab-ı Suffe ehlindendi. Hz. Muhammed’in vefat etmesine son 3 sene kala bizzat kendisinden ve büyük sahabelerden mükerrerler ile birlikte 5374 hadis rivayet ederek en fazla hadis rivayet eden sahabeler olmuştur. Ebu Hureyre’nin rivayet ettiği hadislerden 609 tanesi hem “Buhari” hem de “Müslim” adı verilen sahih hadislerde yer almaktadır.

4. Ebu Hureyre kendisine çok hadis rivayet ettin diyen kimselere “Ensardan olan kardeşlerimizi ziraat ve hurmalıklar, muhacir olan kardeşlerimizi ticareti ve çarşıdaki alışverişleri meşgul ederdi. Ben ise karın tokluğuna onların olmadığı zamanlarda Hz. Muhammed’in yanında bulunur ve onların ezberlemediği hadisleri ezberlerdim” der.

5. Hz. Ömer zamanında bir süre Bahreyn Valiliği yapan Ebu Hureyre daha sonra hiçbir görev almamış ve 679 yılında 78 yaşında Medine’de vefat etmiştir.


Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

İMAN VE İSLAM

 İMAN VE İSLAM Kelime-i Tevhid ve Kelime-i Şehadet 1.                Allah’a ve Hz. Muhammed’e karşı inancımızı ifade ettiğimiz ve inancın özü olarak nitelendirilen ifadelere   “ Kelime-i Tevhid”  ve “Kelime-i Şehadet” ismi verilir.  Şayet bir kimse bu sözleri kalben söylerse (dil ve kalp) Müslüman olur. Kelime-i Tevhid 1.                “La İlahe illallah. Muhammedun Rasulullah. (Allah’tan başka ilah yoktur. Muhammed, Allah’ın Rasulüdür)”   ifadesi kelime-i tevhid deyince anlaşılan lafızlardır. Bu sözü söylemiş olan kimse  Allah’ın tek ilah olduğunu ve Hz. Muhammed’in onun kulu ve elçisi olduğunu   kabul etmiştir. 2.                İslam dini, tevhid dinidir;   tek olan Allah’a inanç duyma dinidir.   Tevhid ’in zıddı ise şirktir.   Şirk, Allah’ı ortak koşmak manasına gelmektedir.  3.                Müslümanlar şirkten uzak durmalıdırlar ki bunun için   kelime-i tevhid-i sık sık tekrar etmeliler ve hayatlarına tatbik etmelidirler;   Yüce Allah’ın var olduğunu, bir olduğunu ve her şeyin

İBADET VE İNSAN

İBADET VE İNSAN 1.                İmanın Göstergesi İbadet 1-               İnanmak ve tasdik etmek manasına gelen  iman etmek,  Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere (hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine) inanmak  manasına gelmektedir.  2-               Teslim olmak manasına gelen   ibadet,  Allah’a kul olmak   demektir. 3-               Kainattaki bütün varlıkların var olma sebebi Allah’tır.   Yani bütün varlıklar, varoluşlarını Allah’a borçludurlar.  O halde onlarda sonsuz bir bağlılıkla Allah’a itaat etmelidirler.  Bu hususta Allah  “Allah’ın yarattığı şeyleri görmüyorlar mı? Onların gölgeleri Allah’a secde ederek ve tevazu ile boyun eğerek sağa-sola dönmektedir”  buyurmaktadır.  4-               Dünyada var olan her bir varlığın bir amacı vardır.   Bu hususta Allah  “Biz gökleri, yeri ve bunlar arasındakileri oyun olsun diye yaratmadık”  buyurmaktadır.  Bu canlılar içerisinde insan da vardır ki onun da dünyada bir görevi vardır.   Allah

KUR'ÂN-I KERİM'İ DOĞRU VE GÜZEL OKUMA: TECVİD (1. VE 2. HAFTA)

KUR'ÂN-I KERİM'İ DOĞRU VE GÜZEL OKUMA: TECVİD  HARFLERİN MAHREÇLERİNİN TELAFFUZU 1- Kur’ân-ı Kerim’in  kendine has usulü ve fonetiği  vardır. Buna uygun olarak okunması için ise  harflerin mahreçlerini tam ve doğru olarak telaffuz etmek  gerekir. Bu yüzden Müslümanlar, Kur’ân da harflerin mahreçleri hususunda ki eğitime önem vermişler ve  tashih-i huruf ismi verilen eğitim yöntemini  geliştirmişlerdir. 2- Tashih-i huruf dersi  fem-i muhsin  ismi verilen kişiden alınmalıdır. 3- Kur'ân harflerinin   mahreç bölgesi üçtür; Dil (diş/damak), Dudak, Boğaz. 4- Mahreç bölgelerinden boğaz,  kendi içerisinde boğazın ağza yakın olan kısmı (çıkan harfleri غ خ), boğazın orta kısmı (çıkan harfleri ح ع) ve boğazın ağza uzak olan kısmı (çıkan harfleri ا ه)  şeklinde 3 bölüme ayrılmaktadır. 5- Mahreç bölgelerinden olan  dudak bölgesinden ise üst ön dişlerin ucu ile alt dudağın içinin ısırılmasıyla ف, dudakların öne toplanmasıyla و, dudakların normal halindeyken kuvvetlice kapanmasıyla ب ve d